två år sen

För exakt två är sen var jag på björkö med min kompis Jasmin. Vi skulle sova hos någon vi lärt känna där, o vi valde att sova på deras trall med massa täcken och kuddar. Vi hade så jäkla roligt, vi busringde till massa människor o hade allmänt mysigt och det var så jäkla fint. Skönt väder, svala vindar och stärnklart. Men hur mycket jag än skrattade så var jag så jäkla olycklig. Samma dag fick jag ett sms av min syster som berättat att dom skulle avliva Tess, vår hund nästa dag pga att hon blivit så himla gamla o börjat lida av sin ålder.
Men den natten, av en konstigt anledning sov jag som bäst. Det är den bästa nattsömn jag har haft. Om och om i drömmen gick min favorit sång, och jag drömde minnen om min vovve. Och det gjorde mig så lugn, för då vakna jag den morgonen med vetskapen om att Tess hade haft ett underbart och ett kärleksfult liv med oss. Dagen flöt på som alltid på björkö, vi åt bada o sola. Klockan 19.27 fick jag ett sms av min syster där det stod "Nu vilar vår hund i frid".
Vi var på väg till ett bad ställe då, vi hade våra skrot cyklar och kämpade på. Men jag la mig ner i gräset utan att direkt göra någonting, jag grät inte men jag kunde inte heller tänka.

Idag var de två år sen. Du var ju med oss i tolv år! Så himla fina år de blev gumman, mitt hjärta. Saknar dej fortfarande varje dag, det har inte gått en enda dag då jag inte tänkt på dej! Vet du hur meningslöst det är att vara på landet utan dej?
Jag har skrivit så sjukt många texter om dej i denna blogg och i nån annan, och alla dom gångerna gråter jag. Vet du hur helande det kunde vara att få krama om dej ibland när allt bara kändes som skit? Saknar radhuset i tyresö, när du låg där när man kom hem och blev sådär hysterikt glad.

Jag saknar dej så hysterikt mycket, din päls och din doft. Vila i frid min älskade solstråle <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0