Gamla minnen genom musik

Finns ingenting som återskapar så mycket minnen som musik (förutom bilder).
Har alltid lyssnat väldigt mycket på musik genom skolåren. Alltid i Alfaskolan med Bella och Maja i uppehållsrummen eller i trapphusen när vi var och "pluggade". Saknar de där tiderna otroligt mycket faktiskt. Det var en av de bästa tiderna i mitt liv. Man trodde att allting va jobbigt, men när man ser tillbaka hade man kul som fan och hade inte de problem man har inte. Enligt mej är de så.

Skulle kunna ge väldigt mycket för att gå bak i tiden och få gå i sjuan igen. Jag och min familj. Jag vill ha roligt, jag vill ha krig med nathlie över hela skolan och skrika som en gris. Jag vill ha lektion och sova på min bänk. Jag vill vara i uppehållsrummet och få massage av furkan. Men sånt kommer inte hända igen. Jag ser hur folk "mognar". Jag har oxå mognat, men jag kan fortfarande vara samma gamla becca. Jag kan vara så sjukt omogen och ba ha så jäääävla roligt igen.
Jag vill ta mig själv tillbaka till grund skolan, det var så jäkla roligt. För på grundskolan träffade man folk för livet, folk som alltid kommer stanna. Inte alla, men någon. Så är det inte på gymnasiet och så kommer det bli.

Frida och Ablus, jag vet att ni läser det hära.. Tack för så jäkla många fett fina år med er. Ni anar inte hur mycket den tiden gör mig glad! Jag hoppas att ni båda kommer till björnskogen på valborg,  och jag vill att ni tvingar så många från klassen som möjligt dit. Jag vill ha de som på skolavslutningen. Kommer ni ihåg, i hagaparken. Det var vår klass där. De var mysigt även om vissa kanske blev lite arga på turken. Men kommer ni ihåg hur mysigt det var oxå. Det var sjukt mysigt. Och det var alla vi från klassen. Jag vill verkligen att ALLA ska dit. För jag saknar allt som har med alfaskolan att göra. Jag är fett stolt över att jag gick i alfaskolan och gick ut med 9b 2009!


Kommentarer
Postat av: alba

jag kommer, spikat!:)

2010-03-24 @ 19:33:02
URL: http://minimakro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0