gamla saker från bloggen

Efter mina finfina vänner. Saknaden är så helt enorm.
Det var ju egentligen meningen att man skulle gå ut nian för att sen kunna komma tillbaka efter ett tag och hälsa på. Och då skulle ju fina Vittorio vara där, den gamla gubben. Den så otroligt roliga människan. En människa med ett hjärta av guld, som av någon anledning faktiskt brydde sig om oss. Villket han valde helt själv, kommer du ihåg treon. Jag, Nattis och Gabi? Förlåt om vi var jobbiga, men jag vet att de va de du tyckte var så kul med oss. du kommer ihåg den treon. Vittorio vart är videon du har på oss när vi sjunger våran egna skriva låt "skogen hemliga djur".
Vittorio varför berättade du inte för oss att du inte var frisk? Så vi visste? Det kom som en chock, jag ville veta. Alla ville veta! Tack för att du tog hand om oss genom alla åren. Tack för att du tog hand om mina kompisar i treon och tack för att du tog emot oss i sexårs. Kommer du ihåg när Nattis och Gabi hade gått hem och jag var i vårt klassrum i baracken, jag var så arg för att ja var själv och du kom och mobbade mig? Haha kommer du ihåg det? Det var 11 år sen men jag kommer ihåg det så väl, du ska veta hur arg jag blev på dej då. Men det var det du alltid gjorde, du mobbade oss haha! Slog oss med kuddar och nycklar hit och dit. Nattis o co. dumma grekinna.
Kommer du ihåg hur vi brukade mobba dej tillbaka? Vi sa att du skulle säga sjukhus och sju och sånna saker? Vittorio kommer du ihåg det? Haha tro mej det kommer jag fortfarande ihåg det! Och kom du ihåg när uppehållsrummet fortfarande var stängt innan lunchen och man inte fick vara där, men jag gabi nattis melike maja furkan och josef alltid kom dit ändå, kommer du ihåg att vi brukade sitta där nere och snacka skit? Det är sånt jag komer ihåg så väl, jag njöt verkligen av dom stunderna, för det var det som gjorde att alfaskolan kändes lite som hemma. Den här gemenskapen, det som vi då delade.
Gamle gubbe, när jag hade börjat gymnasiet och hade arbetsmiljö ringde fanny mej. Jag gick ut från lektionen för jag var glad att hon hörde av sig efter så lång tid. Men då sa hon att du var död. Vet du att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjorde efter det. Men sen kommer jag på mig själv att sitta helt plötsligt på marken med telefonen nere i knät. Jag ringde min grupp och berättade, du vet vår grupp. Sen gick jag och Maja till alfaskolan. Jag har kände en så skum känsla när jag gick in där igen. Så mycket som jag grät Vittorio.
Men Vittorio vet du en sak som gjorde mig så glad? Vittorio min gruppp, vår grupp var tillbaka i alfaskolan. Det var inte ens i närheten av hur det brukade vara känslomässigt. Men Vittorio du minns hur vi alldtig snodde saker ur kylskåpet. Vi gjorde det igen. Och det var så fint. Att ha min grupp tillbaka i alfaskolan en sista gång. Det var fint.
Din begravning.
När man kom in i kyrkan och det var ett fint kort på dej i en fin ram. Kortet var taget från alfaskolan, du såg så glad ut. Tack min fina vän för allt jag har fått vara med om med dej. Tack för att du fanns där, och tack för att du var en så otroligt fin människa.
Ibland när jag har tråkigt kan jag gå tillbaka i bloggen och kolla igenom lite vad jag har skrivit. Lite därför jag har bloggen, jag älskar att minnas saker. Så hitta jag den här texten om Vittorio. Det var inte länge sen jag skrev den, men ändå.


Efter mina finfina vänner. Saknaden är så helt enorm.
Det var ju egentligen meningen att man skulle gå ut nian för att sen kunna komma tillbaka efter ett tag och hälsa på. Och då skulle ju fina Vittorio vara där, den gamla gubben. Den så otroligt roliga människan. En människa med ett hjärta av guld, som av någon anledning faktiskt brydde sig om oss. Villket han valde helt själv, kommer du ihåg treon. Jag, Nattis och Gabi? Förlåt om vi var jobbiga, men jag vet att de va de du tyckte var så kul med oss. du kommer ihåg den treon. Vittorio vart är videon du har på oss när vi sjunger våran egna skriva låt "skogen hemliga djur".
Vittorio varför berättade du inte för oss att du inte var frisk? Så vi visste? Det kom som en chock, jag ville veta. Alla ville veta! Tack för att du tog hand om oss genom alla åren. Tack för att du tog hand om mina kompisar i treon och tack för att du tog emot oss i sexårs. Kommer du ihåg när Nattis och Gabi hade gått hem och jag var i vårt klassrum i baracken, jag var så arg för att ja var själv och du kom och mobbade mig? Haha kommer du ihåg det? Det var 11 år sen men jag kommer ihåg det så väl, du ska veta hur arg jag blev på dej då. Men det var det du alltid gjorde, du mobbade oss haha! Slog oss med kuddar och nycklar hit och dit. Nattis o co. dumma grekinna.
Kommer du ihåg hur vi brukade mobba dej tillbaka? Vi sa att du skulle säga sjukhus och sju och sånna saker? Vittorio kommer du ihåg det? Haha tro mej det kommer jag fortfarande ihåg det! Och kom du ihåg när uppehållsrummet fortfarande var stängt innan lunchen och man inte fick vara där, men jag gabi nattis melike maja furkan och josef alltid kom dit ändå, kommer du ihåg att vi brukade sitta där nere och snacka skit? Det är sånt jag komer ihåg så väl, jag njöt verkligen av dom stunderna, för det var det som gjorde att alfaskolan kändes lite som hemma. Den här gemenskapen, det som vi då delade.
Gamle gubbe, när jag hade börjat gymnasiet och hade arbetsmiljö ringde fanny mej. Jag gick ut från lektionen för jag var glad att hon hörde av sig efter så lång tid. Men då sa hon att du var död. Vet du att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjorde efter det. Men sen kommer jag på mig själv att sitta helt plötsligt på marken med telefonen nere i knät. Jag ringde min grupp och berättade, du vet vår grupp. Sen gick jag och Maja till alfaskolan. Jag har kände en så skum känsla när jag gick in där igen. Så mycket som jag grät Vittorio.
Men Vittorio vet du en sak som gjorde mig så glad? Vittorio min gruppp, vår grupp var tillbaka i alfaskolan. Det var inte ens i närheten av hur det brukade vara känslomässigt. Men Vittorio du minns hur vi alldtig snodde saker ur kylskåpet. Vi gjorde det igen. Och det var så fint. Att ha min grupp tillbaka i alfaskolan en sista gång. Det var fint.
Din begravning.
När man kom in i kyrkan och det var ett fint kort på dej i en fin ram. Kortet var taget från alfaskolan, du såg så glad ut. Tack min fina vän för allt jag har fått vara med om med dej. Tack för att du fanns där, och tack för att du var en så otroligt fin människa.
jag och Vittorio på vår bal i 9an
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0